Happala-Kappala, dínom-dánom, Hakkinen-Raikönnen, uccu neki, csuhajja - avagy egy fél év Finnországban

2012. január 6., péntek

Kis főzöcske

A mai reggel f10 körül keltem és próbáltam összekaparni magam, mert hajnali 3 körül feküdtem le az éjjel. Mire sikerült, már kopogtatott is Ana és András, tegnap megbeszéltük, hogy ma főzőcskézni fogunk. Gyorsan magamhoz ragadtam a fakanalat, hagymát aprítottunk, krumplit szeleteltünk és f 12 körül már készen is volt a paprikás krumpli kolbásszal. Természetesen Ivynak is szóltunk, de mivel ő állandóan alszik, ezért fél1 körül kaptam egy smst, hogy lehetetlen, hogy időben ideérjen. A kajának nagy sikere lett, jól sikerült, Ana legalább 2x repetázott, a vicc az volt, hogy egyedül én nem ettem belőle, mert túlságosan bereggeliztem.



Azért ebédeltünk ilyen korán, hogy még időben el tudjunk menni sétálni (értsd világosban, mert itt kb f10-kor kezd értelmes fény lenni, ez kb. a fele egy borongós otthoni napnak, majd 3 körül ez is kezd megszűnni és 4-kor már tök sötét van), szóval ott tartottam (... hogy egy délután :):), Emil Rulez! ), hogy elmentünk sétálni. Találkoztunk Ivyval Mikontalonál ( a ház, amiben lakik), majd elvezetett minket a két legközelebbi tóhoz. Elég jó, hogy a pnaelblokkok mellett fenyőerdő van, rengeteg áfonyával és tavakkal, nagyon szép. Ami még külön tetszik, hogy oké, hogy nem magas, de nem sík, hanem dimbes-dombos, mindenhol kilátszik ez a masszív balti pajzs, teljesen olyan, mintha az Alpok vagy a Tátra 1000-1200 méteres sávja lenne kiterítve. Láttunk csomó sífutót, mindenki csorgatta a nyálát, lehet, hogy veszünk közösen majd egy lécet, mert Ivy mondta, hogy eléggé drágák még használtan is. A tavakon a jég még nem elég vastag, de nagyon jót lehet sétálni körülöttük. Láttunk egy finn párt is, akik épp fürödtek (gondolom előtte szaunáztak, mindenesetre sapkában úszkáltak a tóban. Nem akartam nagyon pofátlan lenni, a finnek nagyon tiszteletben tartják a másik ember privát szféráját, uh. nem mertem telibefotózni őket, de azért csak sikerült megörökíteni ezeket az őrülteket. Nem volt különösebben hideg, -7 fok körül van és nem nagyon fúj most a szél.




Hazafelé Ivy behívott minket egy teára és végül 6-ig ottragadtunk dumálni. MIndenféléről beszéltünk, amagyar történelemtől kezdve a kínai szocális helyzetig a valláson át mindenféléről, nagyon jó volt. Alex a vége felé lelépett hamarabb, de Anaval és Andrással maradtunk még, András eléggé sok mindent tud a történelemről, nagyon jó az általános műveltsége, ami ilyenkor elég hasznos. Hazafelé természetesen megtanítottuk Anának az egyetlen magyar igét, amit mindenféle módon lehet ragozni :) de úgy gondolom, hogy ez itt kötelező, a nemzetközi kommunikáció alappillére.
Természetesen lecsekkoltuk a kukákat, miután tegnap szereztünk egy hibátlan porszívót és egy egészen ép kanapét Andráshoz, szóval be tudtam rendezni kicsit a szobámat pár kötelező kolis dologgal, lásd a képeket :)



 Ennyi mára, épp buktát sütünk, kíváncsi vagyok hogy sikerül.
Ja meg szoktatom magam a hideghez, ma már nincs rajtam aláöltöző a szobában, egyre jobb. Elvileg most keményebb napok jönnek, de már írják ezt egy ideje, uh. kíváncsi vagyok. Jó lenne, ha -20 alá menne, mert egyrészt nagyon kíváncsi vagyok rá, másrészt szeretnék nyugodtan korizni, meg kipróbálni a kite-ot valamelyik tavon.

További képek itt, köztük egy szép nagy panorámával a tóról:


PS: Nagyon meglep, hogy nap 70-80 oldallátogatás van, persze lehet, hogy ez a családomat takarja percenkénti frissítéssel :) Talán kicsit túl sűrűn írok, már kezd high school musicalhez hasonlítani, de hát ez van. ÉÉs ójessz, beállítottam, most már nem a csendes-óceáni középídőben lesz a dátum, hanem finnben.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése