Happala-Kappala, dínom-dánom, Hakkinen-Raikönnen, uccu neki, csuhajja - avagy egy fél év Finnországban

2012. március 17., szombat

Dilemma

Tegnap este komoly dilemmám volt, mert az időjárás előrejelzés estefelé hirtelen megváltozott és teljesen kitisztult az ég. Ugyan az aurora előrejelzés nem volt a legtutibb, mégis valahogy éreztem, hogy ki kéne nézni, hátha. Atacant kérdeztem, mondta, hogy ő sem megy, aztán úgy döntöttem, hogy inkább elmegyek Brammal síelni, mert már nagyon olvad, Ville is lelép két hét múlva, úgyhogy annyira már nincs sok lehetőségem. Szokásos 8-kor találkoztunk Suolijärvinél. A srác meglehetősen frusztrált volt, 7-re ment suliba, 7-ig csapatta a méréseket és még este is vissza kellett mennie. Látszik is rajta, hogy napról-napra fárad. A pálya nagyon jó volt, egész nap olvadt, de mikor kiértünk már fagyogatott, így eszeveszett gyors volt, nagyon csúszott. Bram az első kanyarban bele is állt a mély hóba, mert annyira nem sikerült bevenni az ívet :) Elég mókás, ahogy a hórihorgas srác 2 méteres lécekkel beleáll a fél méter hóba :) Semmi baja nem lett persze, azért így, hogy nincs lerögzítve a sarok, nem kell annyira félni az esésektől. Csapattuk tovább, már jól megy, már élveztem teljes mértékben és nem is fáradok el olyan hamar, eddig a technikám még nem volt túl olajozott, ezért 3x annyi energiát használtam, de most már sokkal jobb a helyzet.

Kis intermezzo következik; mikor indultam síelni, Ville meglátta, hogy farmerban megyek és teljesen megbotránkozott. Mondta, hogy nem mehetek farmerban síelni. Csak így, pont. Kérdeztem, hogy miért nem, eddig is így voltam, mire annyit mondott, hogy "mert fura" és nem, majd bement a fürdőbe, kihozta az egyik sífutó nadrágját és szó szerint hozzámvágta, hogy "take it, it's clean" :) Persze nem kezdtem el öltözködni, mert már így is lenyúlom a lécét, nemhogy még a ruháját is vigyem, így befejeztem az öltözködést és épp mentem ki az ajtón, amikor megláttam a szemében a döbbenetet, hogy farmerban megyek, tényleg. Szóval a pályán a második körnél elment mellettünk egy igazi pro finn, aki a szaunában született sífutó léccel a lábán, és igen, az ő szemében is láttam a megbotránkozást, egy pillanatra elfelejtette, hogy finn és megnézte ezt az iszonyatos kihágást. Mondtam ma reggel Villének az esetet, aztán kérdeztem, hogy most akkor mi van, annyit mondott, hogy az ő cucca ugye komoly versenycucc, így fura, ha egy farmeros ember megy vele, mert ez így a finn logikával sehogy sem magyarázható :) Azért jófej volt és azt nem tette hozzá, hogy farmeros ember megy vele, sz@arul :)

Megint jól kihajtottuk magunkat, majd visszafelé beszéltem Andrással telefonon, hogy mentek-e ki a tóhoz, de mondta, hogy valami movie night van a suliban, mindenesetre azt lekéstem, ő meg most lelépett Helsinkibe szüleivel. Még vacsoráztam egyet, majd csatlakoztam Bramhoz a suliban, mert persze ment vissza mérni, 10-től hajnali 3-ig ott voltunk, a srác napi 17 órás rabszolga munkát csinál épp. A tegnapi mérések 45 fokon 70%-os páratartalommal mentek, így minden alkalommal bementem vele a klíma kamrába, hogy minél gyorsabban tudjunk munkadarabot cserélni, mert egyszerűen nagyon gyilkos volt benn. Ráadásul fáradt és elég egyszer elfelejtenie leellenőrizni, hogy fesz alatt van-e még a dolog. Átdumáltuk az éjjelt, majd mikor hazaértem itthon vártak az aurorás képek, Atacannak végül semmi dolga nem volt, kiment és megint látta, annak ellenére, hogy az előrejelzés nem volt biztató. Mindegy, igazából én a síeléssel is jól éreztem magam, ma este pedig überriasztás van érvényben, az idő is tiszta lesz elvileg, úgyhogy ma megyünk ki össznépileg.

Találtam közben egy nagyon-nagyon jó videót pont a tegnapi auróráról, így akit érdekel, megnézheti itt, kissé jobb minőségű, mint az én képeim :)

http://vimeo.com/38653299

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése