Happala-Kappala, dínom-dánom, Hakkinen-Raikönnen, uccu neki, csuhajja - avagy egy fél év Finnországban

2012. március 5., hétfő

Hát ez kész, vége, megdöglött.

Vége van a télnek, meleg szelek fújnak. Ennyi volt, kész vége, a nap már melegen süt, a hó olvad, a cinegék harsognak, a mókusok ölik egymást, a gumicsizma is kevés lenne suliba menni. Itt a tavasz. Persze még fog erőlködni a tél pár gyengécske -10-el, de lényegében vége, kipurcant. Igazából napközben azóta, mióta leírtam az első mondatokat csak -2, -5 fok körül van, de ennek ellenére tavaszias az idő... szóval akkor most folytatom, mert túl sok dolog fog összegyűlni, aztán a fél életem itt tölthetem, mire leírom.

Szóval csütörtök este körül szakadozott meg a tér-idő kontinuum. Este Anánál volt mexikói kaja buli, mert kiköltözött a lakótársa, így totál egyedül maradt a lakásban. Voltunk vagy 20-an, pedgi szerintem kb. 10 embert hívott. András még régebben hozatott otthonról egy üveg tequilát, ami ránézésre is elég low cost volt, de ráadásul Belgiumban gyártották. Mindenesetre szépen kitöltöttük, sóval meg citrommal, ahogyan kell, majd mondtuk Anának, hogy akkor csukja be a szemét. Lehajtotta egy húzásra, majd annyit mondott, hogy mi ez srácok? Ja Tequila? Csak mert akkor jó sz@r :D De persze, azért örült neki, szerintem mindjárt le is húzott még pár kört :). Ivy is jött a buliba, így én főleg vele dumáltam. Na meg Ivie 2-vel, a hongkongi lánnyal, megy Magyarországra, Budapestre, úgyhogy meséltem neki ezt-azt, kis kocsmaajánló, ilyenek. Tökre sajnálom, hogy nem lehetek otthon, amikor mennek ezek az emberek. Amúgy a bulin Ana állati finom, originál mexikói tacot csinált, ami elég jó volt. Nem akartam sokáig maradni, mert pénteken tanulni akartam, de persze a dél-koreaiak elcsábítottak korizni, a két Yoon, egyikük Yoon, a másikuk Da Jung Yoon, aki lány :). Szóval elsétáltam velük 11 körül a MIkontaló távoli blokkjaig, majd belógtunk egy hokipályára és éjszakáig koriztunk. Még Villet is rávettem, hogy jöjjön el, így korit cseréltünk és kiderült, hogy mindenféle mellébeszélése ellenére tök jól korizik. Amúgy nagyon érdekes, sikerült ezt az ázsiai mindenáron mindent megtanulás jelenséget közelről is megfigyelni, Da Jung januárban állt először korin, azóta minden nap 2 órát korizik, pár hete mutattam neki, hogy kell hátrafelé menni, most meg már a hátrafelé koszorút próbálgatta. Nagyon ügyesek. Sajnos 1 óra körül elkezdett csöpörögni az eső, így hazamentünk aludni.

Reggel kiderült, hogy hajnalban az eső átváltott hóra, így pár centi friss hó volt, ami délig kb. el is olvadt. Délelőtt a CV-el szórakoztam, mint ahogy az a képekből kiderülhetett, sikerült egy ilyen művészi fotósorozatot alkotni, majd délben mentem az egyetemre közösen étkezni a két Yoonnel meg Ivyval, akitől kaptam egy orginál kínai evőpálcikát :) Aki amúgy netán véletlen tudna gépész/géptervező gyakornoki pozíciót illetve munkalehetőséget, diplomaírást az jelezze nekem valahol valahogy :) KÖSZIIIII!
Kerestem a könyvtárban magyar-angol szótárt a vizsgákra és meglepetésemre találtam is egyet, egy kb. '70-es évekbeli magyar-angol műszaki szakszótárt, kíváncsi lennék, hányan vették már ki, minden esetre elég használt darab... délután menedzsment szenvedés volt, persze mindenki jött a nagy dumával, hogy ugyan már arra minek tanulni.
Este koncert volt az egyik kocsmában, két cseh srác előkapta a klasszikus gitárját és tolta neki, mert mint kiderült van egy együttesük. Hu  a zene azért nekem már annyira nem jött be, a két srác kb. mintha most szökött volna az érettségiről és a gimi main stream hogyan csalogassuk le 10-esen a 12-es lányok bugyiját jellegű nóták szóltak (értsd, Wonder wall meg I wanna be a rock star, Nickelback, blink 182, oasis, coldplay, etc.) , ráadásul az egyik srác nagyon bele akart nyekeregni minden számba, csak hangja nem volt hozzá. na mindegy, lelkesek voltak és végülis szólt a gitár élőben, de egy óra bőven elég volt az "ezt a számot meg neked ajánljuk cuki leányka itt az első sorban (az egyből)" danubius rádió best ofból. Úgyhogy le is léptünk, mert Bramék közben hazaértek Lappföldről, itt voltak a belga haverjai, és meghívtak minket Yoonel vacsorázni. Dumáltunk jókat, meg ettünk, jó kis este volt, Brammal meg elmentünk kérni székeket az 5-ről, aztán kissé bomlottunk. Felszaladtunk a 12-re, majd egyenként le a 12-ről a 3-ra :) Meg kipróbáltuk, hogy el lehet-e érni azt, hogy minden lámpa világítson a lift kijelzőjén. HULIGÁÁÁNOK! (igen, el lehet).





Szombaton tanulás volt ezereggyel, a management is sok, amiből hétfőn várt rám a vizsga, közben meg már a 350 diát jegyzeteltem NDT-ből keddre... ebédre azért bementünk Ivyval a suliba, volt 4 japó jakuza akik egy asztalnál ültek és 3/4 órán keresztül úgy nézett ki a közös ebédjük, hogy egy másodpercre sem tették le az okostelefonjukat. Nagyon durva, egyszerűen hihetetlen, tényleg hihetetlen. Egyszer láttam, hogy az egyik gyereknek mindkét kezét kellett használnia, hogy elvágjon egy húst, és utána olyan tempóban tolta be a kaját, hogy majdnem megfulladt, csakhogy minél előbb elérje a telefonját. Addikció, elég keményen. Kérdeztem Ivyt, hogy hogy is van ez Kínában és mondta, hogy ugyanígy, teljesen függők az emberek, beszélni már nem is beszélnek, csak csapatják a twittert meg a facebookot. Amúgy egész nap, egész héten gyönyörű idő volt, hét ágra sütött a nap és este Robert le is jött, hogy holnap meg repülni a finn haverokkal és ugyan menjek velük, repülhetek az ernyőjével, ami pont jó súlyban nekem (szakértőknek: valami UP, 1/2-es :) ), úgy hogy kínok között hánykolódtam, de végül nemet mondtam. Muszáj volt egyszerűen tanulnom vasárnap, tudtam, hogy egész napos program lesz, akármikor mennek. Ráadásul azért is volt baromi nehéz a dolog, mert Robert szombaton lelép haza, majd csak májusban jön vissza pár napra, így el is szállt (...) az összes esélyem a repülésre. Közben meg nézem, hogy otthon már 47 km volt meg ma Wiederwald is tolt egy 25-öt Kalocsáról. Hjaj.


Ezeket hagytam ki :( Robert repülős képei.

Vasárnap tanulás volt, igazából jegyzetelés, mint állat. Egyszerűen szétrobbant már este a fejem, így lesétáltam a tóhoz, hogy megnézzem, megvan-e még. Meg van és épp naplemente volt, úgyhogy jól esett nyugiban, csöndben filózni, nagyon gyönyörű volt. Rájöttem közben, hogy ugyan még több időt leszek itt, mint amennyit eddig voltam, de biztos, hogy hiányozni fog Finnország, már most hiányzik. Ez a tél fantasztikus volt.




Ma meg megvolt a management vizsgám és jól tettem, hogy tanultam. Ugyanis ezek a szövegek, hogy óó az erasmus nem a tanulásról szól, év közben igazak is voltak, mert csak összedobtam a házikat azt jólvan, de vizsgára elég nagyok az anyagok. És ma ki is derült, hogy számon is kérik, még menedzsmentből is. Nem volt nehéz, de tanulás nélkül tuti bukó, mint ahogy pár ember kb. üres lapot beadva távozott, de könnyű sem volt angolul bullshitet generálni. Az egész vizsga 4 kérdésből állt és mindegyikre muszáj írni valamit. ami miatt nehéz, hogy nagyon alacsony az összpontszám (24) és magasabb a minimum, mint otthon (51%), így akik arra játszanak, hogy majd írok valamit a kettesért, azokat könnyen kiszűrik. Persze szerintem és most pontozás előtt mondom ezt, majd kíváncsi leszek, hogy sikerül. Az viszont jó volt, hogy 3 óra volt rá, így kényelmesen adhattam be bő egy óra után, eszembe sem jutott, hogy kifuthatok az időből. Mondjuk olyan nagyon nem is stresszeltem semmin :)

 
Így koriznak a srácok a telepen

/Érdemes odakoncentrálni a 10. mp. körül, ahol a srác a lába között üti be a korongot, ami nem korong amúgy, hanem egy labda, mert annyira nem sima a jég, hogy koronggal lehessen játszani. Ez a google videó meg egy trágya, majd felteszem dzsátubéra valamikor. Ha mán ecce hádében van.../

Most meg épp tanulnom kéne holnapra, de esélytelen, inkább kori volt, meg kaja, meg ilyenek, de a 2 oldal/ fél órás progresszió annyira nem gyümölcsöző, úgyhogy lehet, hogy inkább holnap délelőtt tanulok, mert a vizsga csak 1-től van.

Na meg most van az év legnagyobb napkitörése. Holnap vizsga után szauna aztán irány ki a tóhoz, gyönyörű tiszta idő van (huszadszorra is :) ), most addig haza nem jövök, amíg nem látok valami zöldet az égen :) A pénteki vizsgára feltette a csóka az anyagot, kb 10 diasor egyenként átlag 80 diával, úgyhogy az amúgy is esélytelen két nap alatt. Majd egyszer elolvasom és lesz, ami lesz, elvégre van még 2 lehetőség meg 13 plusz kredit a tarsolyban :)

Tessél szurkolni holnap a zöld égért!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése